Abdullah Gül resmen Cumhurbaşkanı adayı..."ANAYASA KILAVUZUMUZ OLACAK" - AÖF Online

seçim sonuçları, parti adayı, belediye başkan adayı, yerel seçim, geçmiş seçim sonuçları, il il seçim sonuçları

SON DAKİKA!

Abdullah Gül resmen Cumhurbaşkanı adayı..."ANAYASA KILAVUZUMUZ OLACAK"


Resim11.Cumhurbaşkanı adayı Abdullah Gül, tüm ilke ve önceliğinin, Türkiye Cumhuriyeti Anayasasını takip etmek olacağını belirterek, ''Anayasa, bizim kılavuzumuz olacak'' dedi.
TBMM Başkanı Köksal Toptan'a adaylık dilekçesini sunmasının ardından Parlamentoda basın toplantısı düzenleyen Gül, cumhurbaşkanı seçimindeki tıkanıklığın aşılması için erken seçime gidildiğini ve millet iradesinin yeniden ortaya çıktığını söyledi.
Abdullah Gül, şöyle devam etti: ''Seçim sonrası yaptığım basın toplantısında, 'seçim meydanlarının sesini görmezlikten gelemem' demiştim. Hepimizin açık, dürüst ve millete verdiğimiz sözün arkasında olması gerekir. Benim adaylığım büyük kitleler ve meydanlar tarafından destek gördü. Bu sözü tutmak ve yerine getirmek için seçim sonrası bunu çok derin bir şekilde düşündüm. İstişarelerde bulundum. TBMM Başkanlığı, cumhurbaşkanı seçim sürecini 10 Ağustos Cuma günü başlattı. Ben de başta değerli Genel Başkanımız olmak üzere partimizdeki yetkili kurullarımızla istişareleri yaptıktan sonra, millete meydanlarda verdiğimiz sözü tutmak için adaylığımı koyma kararı verdim.''

"İLKELERİ KORUMAK TEMEL HEDEFİM"
Cumhurbaşkanlığı makamının önemini gayet iyi bildiğini, bu yüce makamı temsil etmenin büyük bir sorumluluk istediğini anlatan Gül, şöyle konuştu:
''Bunun bilinci içindeyim. Milli iradenin temsilcisi olan TBMM, şayet beni bu makama layık görürse, görevimi yerine getirirken bütün ilkem ve önceliğim Türkiye Cumhuriyeti Anayasasını takip etmek olacaktır. Anayasa bizim kılavuzumuz olacaktır. Anayasaya sadakat andını ben de bir milletvekili olarak yerine getirdim. Anayasanın ne olduğunu çok iyi biliyorum. Anayasamızın temel ilkeleri ilk 4 maddede gayet açık bir şekilde yazılmıştır. Türkiye Cumhuriyeti, demokratik, laik ve sosyal bir hukuk devletidir. Bu ilkeleri korumak ve güçlendirmek temel hedefim olacaktır.''
Abdullah Gül, laikliğin korunmasının en temel ilkelerinden biri olacağını vurgulayarak, ''Bu konuda hiç kimsenin kaygı duymasına gerek olmadığı kanaatindeyim'' dedi.

Gül'ün özgeçmişi...

Hiç yorum yok: